lördag 21 september 2013

Idag har vi haft kick-off , vi = #dalasossarna.
Vi var i Borlänge, Soltorgsskolan .Hade jag när jag var ung tänkt mig att bli något stort så hade jag kanske gått i Soltorgsskolan. Nu hade jag inga sådana tankar när jag var ung så jag gick i Tjärnaskolan och Maserskolan sen fick det vara nog.
Idag har jag i alla fall varit där hela dagen och fått massor av energi och inspiration.
Dagen började så klart med kaffe, gott. Registrering och sen kom det tre färgstarka kvinnor in i salen. Dom var vackra, kom från Väst-Sahara och berättade för oss vad dom gör för kvinnorna i Väst Sahara. Det var ett gripande inslag.
Peter Hultkvist inleder sedan kick-offen med information om ökade klyftor och ökad arbetslöshet, ja vi visste redan det men han tog det lite mer rakt på sak från en dalasosse till dalasossar om ni förstår vad jag menar.
Vi fick inspiration och ideer från Örebro. Jag tog till mig massor av dom ideerna och ska försöka jobba med det här hemma.
Marita Ulvskog talade om hur viktigt det är att vi röstar i EU-valet eftersom besluten som tas i Bryssel påverkar allt här i Sverige, på riksnivå, regional nivå och lokal nivå. Hon gör ett bra jobb och jag hoppas att hon känner att hon har vårt stöd.
Tobias LO:s vice ordförande höll ett jättetal med både siffror och fakta utan manus. Suveränt bra gjort. Väldigt kunnig man.Han informerade oss om att det är 385 dagar kvar till valet, moderaterna har sämkt skatten med 140 miljarder utan att det gett fler jobb, var 3:dje arbetslös har ersättning från arbetslöshetsförsäkringen de andra har försörjningsstöd. 90 000 har blivit utförsäkrade från sjukförsäkringen inte för att de blivit friska eller har fått ett fungerande arbete utan för att dom inte får vara med längre dom står utanför utanförskapet. Vart tog vår generella välfärd vägen?
Ann-Charlotte från lärarförbundet var där och pratade om morgondagens skola.
Vår valgeneral, häftig titel, Jan Larsson pratar sig varm om vårt arbete i partiet och hur vi kan arbeta på hemmaplan för att vinna valet. Med hans hjälp kommer det att gå bra.
Slutligen håller Håkan Juholt ett super tal från sitt hjärta till allas våra hjärtan.
Nu ger vi järnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar