tisdag 23 mars 2010

Varit på Mora arbetarkommuns årsmöte.
Det är valår i år det märks på antalet deltagare. Diskussionen kretsar mest runt just valåret. -08 anställde vi en ombudsman i arbetarkommunen för att värva medlemmar och göra oss synliga, hon har lyckats så bra med detta arbete som politiskt ansikte på vår exp att hon nu står med på riksdagslistan. Måste få säga att hon är superduktig. Läs gärna hennes blogg: www.gunillahelen.blogspot.com

Ja, nu väntar några månader med mycket jobb för oss fritidspolitiker. Vad gör man som fritidspolitiker egentligen? Ja man försöker påverka men det är inte lätt alla gånger ska ni veta men att sitta hemma på soffan och tycka utan att förmedla det vidare är ännu svårare. Som fritidspolitiker kan du inte allt om politiken men man kan försöka hålla sig uppdaterad inom dom ämnen som man har det största intresset. Det finns ju alltid nån som har intresse för dom andra frågorna så då får man liksom dela upp det mellan varandra och varandras intressen.
Jag är fritidspolitiker för att jag vill vara med och påverka det samhälle jag lever i. Socialdemokrat är jag för att den ideologin ligger när mitt hjärta.
Jag tror på ett samhälle där alla kan känna att dom behövs, där ingen behöver tigga och be för att överleva. Jag tror på ett samhälle där alla bidrar med det dom kan solidariskt för att vi ska kunna ha en välfärd där alla har rätt till samma undervisning och vård oavsett ekonomiska förutsättningar, hudfärg, kön etc.
Detta är en av frågorna som jag vill föra fram.
Det finns många fler frågor som är intressanta. Jag hoppas på att Gunillahelen kommer in i riksdagen för då kan vi kanske påverka ännu mer. Då har vi ju en av våra närmaste där. Vi får se hur det blir.
Kram tills vi hörs nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar